Sunday, January 29, 2012

Three or Tree??

ASSALAMUALAIKUM dan salam sejahtera..

haa.. this time aku tulis blog ni sbb aku teringat zaman tadika aku.. macam mana aku leh teringat?? sbb member aku "afiq rifhan" yang buat aku teringat time kelas professional tadi time belajar probability...
ni dia "AFIQ RIFHAN" yg suka wat lawak dia...
                                                   


teringat time kat tadika maria aku dulu kat kajang.. ni ha tadika aku
                                         
~tadika maria di kajang~

tadika ni fully english.. so time aku kecik2 dulu, english memang mcm anak mat salleh r.. tp skrg ni, mcm anak melayu terakhir kot. =P..
time aku tadika dulu ni, teacher aku pernah suruh aku lukis "TREE"..

tapi korg tau aku lukis apa? ni ha~~

                                                 
                                                                ~gambar hiasan~

hahaha.. na tau sbb apa aku lukis benda ni? sbb time tu aku tau "a,b,c,d,e,f.... n 1,2,3,4..."
mana la aku tau "TREE tu apa! yang aku tau THREE!!"

hahaha...ini memory sampai skrg aku ingt.. hee..

then time aku kat sekolah menengah.. in math modern / add math, kite ada belajar probability.. same goes at matriculation la kan...

under probability, ada jalan kerja yang kena guna "TREE DIAGRAM"..
so on that 1st time aku belajar, aku agak BLUR skit...
n aku lukis gambar ni ~
                                                           
hahaha...

agak2 korg, bleh ke na solve kan probability dengan pokok ni?? aduyai.. agak kurang bijak aku di sini ea.. hahaha....

rupa2nya "TREE DIAGRAM" tu adalah ni..~~
                                             

haaa.. ini baru betoi...

so byk kisah aku pasal THREE and TREE..dan pengalaman ini yg buat aku lebih pandai skit skrg ni.. ALHAMDULILLAH.. heee..

sampai sini je la penulisan aku.. sorry if membosankan..
btw, doakan lah aku agar berjaya PASS Professional Exam for PROBABILITY paper.. insyaALLAH.. amin.

No comments:

Post a Comment